Visi muzikos niuansai „Nordost QKore“

Tačiau situacija iš esmės pasikeičia, kai stereofoninėje sistemoje išbandomas žymaus kabelių gamintojo JAV kompanijos „Nordost“ lygiagretaus įžeminimo įrenginys „Nordost QKore“. „QKore“ atkuriamiems muzikos įrašams suteikia ypatingo tikroviškumo. „The Absolute Sound“ nuomone, tai „veiksmingiausias galios įrenginys, kurį mes testavome. Dauguma galios įrenginių turi pliusų ir minusų. Kai kurie sukuria didesnį dinamikos pojūtį, bet slopina detales, arba atvirkščiai. Kiti skleidžia savo triukšmą per vidinio transformatoriaus funkcionavimą. Taip nėra su „QKore“, nes tai pasyvus įrenginys.“
Konstrukcija
Priklausomai nuo tikslų ir finansinių galimybių, galima įsigyti „QKore 1“, „QKore 3“ (orientacinė kaina – 4500 eurų) arba „QKore 6“ (sveria 6 kg, kaina – 6500 eurų). Kaip rodo aparatų pavadinimai, jie leidžia įžeminti vis daugiau komponentų. Į nenaudojamą įrangos įvestį įkišate firminį „QKore“ laidą, turintį pasagos ar banano formos, XLR, USB A, USB B, RJ45 arba RCA jungtį. Kitas šio laido galas jungiamas prie „QKore“ įrenginio. „QKore“ laidas pagamintas naudojant firminę „Nordost“ technologiją „Mono-Filament“, kurioje mažo skersmens tefloninis FEP siūlas apvyniojamas aplink laidininką prieš išspaudžiant į tefloninį FEP vamzdelį. Laidą sudaro 16 sidabruotų AWG 99,999999% OFC laidininkų, kurių kiekviename naudojama patentuota monofilamento technologija ir tiksli FEP ekstruzija (išspaudimas).
„QKore“ aparatuose įdiegtos „Nordost“ žemos įtampos atraktoriaus plokštelės (low-voltage attractor plate) pagamintos iš patentuoto metalo lydinio. Be to, įrengtos pasyvios elektroninės grandinės, leidžiančios slopinti aukšto dažnio triukšmą ir įtampos generuojamus magnetinius laukus. Ši pasyvi sistema patalpinta tvirtame, sunkiame korpuse ir aprūpinta paauksuotomis WBT jungtimis. Subalansuotas ir labai „švarus“ įžeminimas užtikrina puikų ir tikslų visos garso sistemos veikimą.
„The Absolute Sound“ ekspertas Jacobas Heilbrunnas teigia, kad „Nordost QKore“ įranga nesukėlė jokio garso signalo raišką įtakojančių trikdžių. Sistemoje jis naudojo du „QKore 6“ aparatus pradiniam stiprintuvui bei signalo šaltiniams ir vieną „QKore 3“ monofoniniams stiprintuvams. „QKore 6“ buvo įžemintas naudojant „Nordost QBase 8“ paskirstymo bloką (2100 eurų).
Garsas
Pirmiausia „QKore“ buvo prijungta prie „dCS Vivaldi SACD / CD“ skaitmeninių įrašų atkūrimo sistemos, kurią sudaro keturi atskiri įrenginiai. Triukšmo lygis iš karto sumažėjo. Garso scena prasiplėtė tiek horizontalia, tiek vertikalia kryptimis. Prijungiant daugiau įrenginių, buvo girdimi įvairūs pozityvūs pokyčiai.
Kaip šie pokyčiai pasireiškia garsiniu aspektu? „Nordost QKore“ galimybes puikiai atskleidžia „Harmonia Mundi“ išleistos Javier Perianes atliekamos Schuberto fortepijoninės sonatos. Fortepijonas, ypač grojant kaire ranka, tapo daug galingesnis ir girdimas, ypač tyliose ištraukose. Gali atrodyti prieštaringa sakyti, kad jis tapo galingesnis tyliuose fragmentuose, bet boso natos, net ir švelniai skambėdamos, turėjo sodrumo ir detalumo, kuris anksčiau nebuvo akivaizdus. Pagerėjo tembro tikslumas tiek žemųjų, tiek aukštųjų dažnių diapazone. Leidžiant muzikai skambėti garsiau pianissimo pasažuose, „QKore“ pilnai atveria dinaminį diapazoną. Fortissimo ištraukos skamba dramatiškiau, nei nenaudojant „Nordost QKore“.
Kitas papildomas „QKore“ privalumas – gebėjimas sustiprinti garso scenos centrinę dalį. Tai ypač pastebima orkestro įrašuose, nes šis „QKore“ privalumas padėjo susilpninti kairiosios ir dešiniosios kolonėlių lokalizaciją bei leido sukurti vientisą garso sceną. „Nordost QKore“ padėjo atskirti dinamišką trimitininkės Alison Balsom atlikimą nuo jai akomponuojančio kamerinio orkestro skambesio Italijoje 2010 m. išleistame „EMI Classics“ koncertiniame CD įraše. Susidarė įspūdis, kad įvairios orkestrų sekcijos nelokalizuotos vienoje vietoje, jos buvo aiškiai girdimos atskirose erdvėse. Matyt, taip yra dėl didesnio mikrodetalių atkūrimo tikslumo.
Su „QKore“ smuikai ir violončelės skamba tvirčiau, ryškiau ir tiksliau. „QKore“ užtikrina itin žemą triukšmo lygį, todėl muzikos instrumentų natos neįtikėtinai tikroviškai sklinda patalpos erdvėje. JAV pagamintas įrenginys padeda iš garso „išstumti“ bet kokį elektroninės miglos ar grūdėtumo pojūtį.
Net žemieji dažniai kur kas ryškesni naudojant „Nordost QKore“, o juk bosai bei jų stabilumas yra bene sudėtingiausiai atkuriama dažnių paletės dalis. Nesunku išgirsti, kai kolonėlės pradeda iškraipyti muzikos įrašą žemiausiose oktavose. Su „Nordost QKore“ Maurice'o Andre įrašuose trimitas ir vargonai skamba neįtikėtinai sodriai ir tikroviškai, klausytojams susidaro buvimo koncertų salėje įspūdis. Leonardo Coheno albume „You Want It Darker“ boso gilumas, spindesys ir skambumas garso scenai suteikia papildomos erdvės.
Išvados
Klausantis įvairių žanrų įrašų, be jokių abejonių, „Nordost QKore“ įvedimas į „High End“ stereofoninę sistemą leidžia išgirsti subtilius muzikos niuansus. Ryškūs bosai ir aukštieji dažniai gali jaudinti ir tikrai sužavėti klausytojus. Tačiau skaitmeninio ar analoginio įrašo atkūrimo elegancija, aštrumas, trapumas yra tai, kas perteikia muzikos esmę. Tai „Nordost QKore“ užtikrina itin sėkmingai. Siekiant kiek įmanoma efektyviau atskleisti pažangios ir brangios technikos galimybes, „Nordost QKore“ yra puikus pasirinkimas.